پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ |۹ صفر ۱۴۴۶ | Aug 15, 2024
شهرستان شوش

حوزه/ حجت‌الاسلام علیزاده شهرستان شوش را از دو حیث داخل شهر و قرار گرفتن در مسیر زائران امام حسین(ع) در ایام اربعین فعال توصیف کرد و گفت: مردم این شهرستان از هر نظر آماده پذیرایی از زائران اباعبدالله حسین(ع) هستند.

حجت‌الاسلام مهدی علیزاده امام‌جمعه شوش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از استان خوزستان، از شهرستان شوش به عنوان شهر اربعین نام برد و گفت: این شهر به شهر اربعین معروف است؛ ایام اربعین حسینی در شهرستان شوش از دو حیث دارای اهمیت است.

امام جمعه شوش توضیح داد: مراسم اربعین در شهرستان شوش با شکوه و جلال خاصی انجام می‌شود؛ این مراسم قدمتی بیش از صد سال دارد؛ دو روز قبل از اربعین مردم از روستاها و شهرهای اطراف، به سمت حرم حضرت دانیال نبی حرکت می‌کنند تا اینکه شب قبل و صبح اربعین جمعیت عظیمی در حرم و خیابان‌های منتهی به آن حضور به هم می‌رسانند.

وی پیرامون خدمات موجود برای زائران حرم حضرت دانیال نبی در روز اربعین گفت: داخل شهر 280 موکب شکل گرفته است که از این زائران پذیرایی می‌کنند؛ این پیاده‌روی اربعینی است که تنها در شهرستان شوش یا همان شهر اربعین انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام علیزاده جهت دیگر اهمیت اربعین برای شهرستان شوش را قرار داشتن در مسیر «طریق الحسین» عنوان کرد و ابراز داشت: محل عبور کسانی که از سه مرز به عراق وارد می‌شوند از شوش می‌گذرد؛ بخش فتح المبین شوش، به مرز مهران و بخش مرکزی شوش به مرز چزابه و شلمچه ختم می‌شود.

امام جمعه شوش ادامه داد: مواکب مردمی بسیاری در این مسیرها راه اندازی شده است تا به زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) خدمت رسانی کنند؛ در این مواکب به نحو احسن از مردم پذیرایی می‌شود تا این سفر زیارتی برای مردم به بهترین شکل و خاطراتی به یاد ماندنی انجام شود.

وی ستاد مردمی اسکان شهرستان شوش را مورد توجه قرار داد و گفت: این ستاد در حرم حضرت دانیال نبی (ع) شکل گرفته است؛ مردم در این ستاد ثبت نام می‌کنند و از توانایی خود برای اسکان زائران اربعین خبر می‌دهند؛ با درخواست زوار، فرد درخواست کننده به بهترین شکل سکونت و پذیرایی این زائر امام حسین (ع) را انجام می‌دهد.

حجت‌الاسلام علیزاده اظهار داشت: با توجه به اینکه نماز جمعه و ستاد اسکان هر دو در حرم حضرت دانیال نبی (ع) انجام می‌شود، مصلای نماز جمعه نیز در اختیار ستاد اسکان قرار می‌گیرد تا در این مدت با قوت و بدون هیچ خللی فعالیت خود را انجام دهند.

امام جمعه شوش حمل و نقل رایگان زائران را خدمتی نوین به وسیله افرادی که توانایی شرکت در ستاد اسکان ندارند عنوان کرد و گفت: تشکیل تیمی از جوانان برای حمل و نقل رایگان زائران یکی از کارهای زیبایی است که در شهرستان شوش انجام می‌شود.

وی ادامه داد: برخی از جوانان با ثبت نام، به صورت رایگان زائران را از شوش تا مرزی که قصد ورود به عراق دارند می‌رسانند؛ بیشتر این مسیر بین شوش تا مرز چزابه است؛ این افراد در برگشت هم به همین نحو در خدمت زائران اباعبدالله الحسین (ع) هستند.

حجت‌الاسلام علیزاده درباره زمان برپایی مواکب گفت: مواکب پذیرایی از زائران امام حسین (ع) در مسیر کشور عراق از پنجم صفر و مواکب داخل شهر شوش برای پذیرایی از زائران حرم دانیال نبی (ع) روز اربعین از پانزدهم صفر برپا می‌شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha